سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گروه صنعتی پروتانک

(PE) مخفف پلی اتیلن (polyethylene) ترموپلیمر سبک و مقاوم در برابر مواد شیمیایی، یکی از رایج ترین رزین های مورد استفاده در صنایع مختلف و ساخت مخازن پلی اتیلن است. رزین های پلی اتیلن شامل رزین های چگالی بالا (HDLPE)، چگالی زیاد متقابل (XLPE) و چگالی کم خطی (LLDPE) هستند. مخازن پلی پروپیلن(PP) یک ترموپلی اتیلن سبک و بادوام است که نسبت به پلی اتیلن متراکم و محکم تر و از نقطه ذوب بالایی برخوردار است.

انواع مخزن پلی اتیلنی بر اساس ساختار

 

مخزن پلی اتیلن عمودی

مخازن پلاستیکی HDPE که گاهی اوقات به عنوان HDLPE نیز یاد می شود، تهیه شده از پلی اتیلن با تراکم بالا، یکی از کارآمد ترین مخزن ها جهت ذخیره سازی آب، برای مصارف ذخیره سازی فله و مواد صنعتی در بخش های کشاورزی، صنعتی، تولیدی و تجاری مانند ( ذخیره میزان زیادی آب، ذخیره مواد شیمیایی و توزیع کود و مایع خروجی گازوئیل (DEF)، اسیدها و مواد برای کنترل pH ) مورد استفاده قرار می گیرند.

این مخزن ها در اندازه های بزرگ برای انواع سیستم ها ارائه می شوند. HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا) به دلیل کم هزینه بودن، مقاومت در برابر خوردگی و سازگاری شیمیایی خوب، بیشترین کاربرد را در ساخت مخازن عمودی پلی اتیلن دارد. برای ذخیره سازی موادی که به دمای حداکثر 200 درجه فارنهایت نیاز دارند، مخازن پرو پیلن گزینه مناسب تری بوده و برای موادی که به دمای حدکثر 300 درجه فارنهایت نیار دارند، مخازن اسید فایبر گلاس ( PVDF ) انتخاب مناسب تری هستند.

مخزن پلی اتیلن افقی

مخازن پلی اتیلن افقی توسط فرایند قالب گیری چرخشی ( دورانی )، با استفاده از پلی اتیلن خطی یا متقاطع ناهموار و چگالی بالا (HDPE) تولید می شوند. 

مخزن پلی اتیلن مکعبی

مخازن پلی اتیلن مکعبی یا مستطیلی ( هر دوی این ها یکی هستند و تفاوت آن ها در سایز یکی از اضلاع است) با ظرفیت های مختلف تولید می شوند. مخازن پلی اتیلن مکعبی شکل از نظر ساختار مناسب بوده و به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند.

مخزن پلی اتیلن قیفی شکل

مخازن پلی اتیلن قیفی یا ته قیفی، ساخته شده از پلی اتیلن که به سرعت بالا در انتقال محتویات داخلی به مخازن و یا مکان های دیگر معروف هستند. 

 

 این مخازن جهت ذخیره سازی طیف گسترده ای از مواد شیمیایی تولید شده و شما می توانید با گرفتن مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت پروتانک در صفحه ارتباط با ما، سوالات خود را مطرح کنید.